Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Gubinie jest publiczną placówką oświatową. Pracownicy Poradni udzielają specjalistycznej pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom i młodzieży zamieszkującym lub uczącym się w mieście i gminie Gubin oraz ich rodzicom i nauczycielom.
Główne kierunki rozwoju poradni:

Jesteśmy Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną, udzielającą pomocy psychologiczno – pedagogicznej mieszkańcom miasta i gminy Gubin. Zatrudniamy kompetentnych psychologów, pedagogów, logopedów, wszechstronnie przygotowanych, posiadających wysokie kwalifikacje i umiejętności zawodowe. Udzielamy pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom i młodzieży. Wspieramy rodziców, nauczycieli, pedagogów i wychowawców w tworzeniu optymalnych warunków zapewniających wszechstronny rozwój dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym, w kreowaniu środowiska wychowawczego i pokonywaniu barier w trudnej sztuce wychowania. Wspomagamy przedszkola i szkoły w świadczeniu pomocy dzieciom i młodzieży. Stale podnosimy kwalifikacje tworząc warunki sprzyjające podnoszeniu jakości pracy poradni.
Misja poradni będzie realizowana poprzez:
- Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży.
- rzetelna diagnoza zgłaszanych problemów przez psychologów, pedagogów, logopedów w celu określenia potencjalnych możliwości dziecka, jego ograniczeń i indywidualnych potrzeb psychofizycznych,
- diagnozowanie rozwoju dzieci sześcioletnich do określenia gotowości szkolnej i szans edukacyjnych,
- zapobieganie niepowodzeniom szkolnym,
- praca z dziećmi z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami zachowania,
- wspieranie uczniów wybitnie uzdolnionych,
- doskonalenie umiejętności poznania siebie, własnych możliwości, podejmowania właściwych decyzji zawodowych,
- przeciwdziałanie uzależnieniom i innym formom niedostosowania społecznego.
- Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny:
- wspieranie rodziny w tworzeniu optymalnych warunków zapewniających wszechstronny rozwój małych dzieci,
- pomoc rodzicom dzieci mających problemy w nauce,
- pomoc rodzinie mającej problemy wychowawcze ze swoimi dziećmi,
- wspieranie rodziców w edukacji i wychowaniu dzieci niepełnosprawnych,
- wspieranie dzieci, młodzieży i ich rodzin w sytuacjach kryzysowych,
- rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców.
- Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły:
- kwalifikowanie uczniów do różnych form pomocy,
- wspieranie nauczycieli w procesie wychowawczym i dydaktycznym, wspomaganie nauczycieli i pedagogów szkolnych w organizowaniu pomocy psychologiczno- pedagogicznej na terenie szkoły
- Umocnienie pozycji poradni na rynku usług oświatowych poprzez:
- kreowanie pozytywnego wizerunku poradni w środowisku,
- systematyczne rozpoznawanie potrzeb środowiska naszego miasta w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej,
- zapewnienie wysokiej jakości usług, skuteczności działań, dostępności,
- otwartość na potrzeby środowiska, wprowadzenie zmian celem dostosowania programów działania do zmieniających się potrzeb społecznych,
- stałe podnoszenie kompetencji zawodowych pracowników.
- Wzbogacanie bazy poradni, rozszerzanie zakresów jej działania.
- Utrzymanie wysokiego poziomu kultury placówki.
Poradnia jest placówką udzielającą wysokiej jakości pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom i młodzieży. Zatrudnieni w poradni specjaliści udzielają rodzicom i nauczycielom pomocy związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży wspomagając ich rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny. Pomagają pokonywać ograniczenia i bariery wewnętrzne, które utrudniają im harmonijny rozwój osobowości
i funkcjonowanie w świecie. Wspierają rodziców i nauczycieli w tworzeniu optymalnych warunków zapewniających wszechstronny rozwój dziecka w środowisku rodzinnym, oraz w szerszym środowisku społecznym, a także kreowaniu środowiska wychowawczego i pokonywaniu barier w trudnej sztuce jaką jest wychowanie.
Poradnia jest głównym partnerem szkół i przedszkoli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Grono pedagogiczne tworzy kreatywna i wszechstronnie wykształcona kadra. Pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym.
Rozwój zawodowy kadry jest związany z planami rozwoju placówki, potrzebami wynikającymi z oczekiwań jej klientów, ale także z indywidualnymi potrzebami pracowników.

Nasza kadra
Dyrektor
mgr Katarzyna Zienkiewicz
- kierowanie instytucją oświatową,
- rola prowadzącego nadzór pracowników pedagogicznych,
- rola pracodawcy,
- rola organu administracji oświatowej,
- opieka merytoryczna i nadzór pedagogiczny nad pracą pracowników pedagogicznych PP-P
- przyjmowanie i przydzielanie pracownikom PP-P napływających zgłoszeń oraz sprawdzanie realizacji tych zadań,
- prowadzenie posiedzeń zespołów orzekających w Poradni,
- analiza dokumentacji pracy pracowników i nadzór nad prawidłowością jej prowadzeni
- pedagog
- mgr Danuta Naglik – psycholog
- mgr Teresa Szołoch-Lipka – psycholog
- mgr Katarzyna Rozmysłowska – psycholog
- mgr Ewa Maciejewska – pedagog, terapeuta pedagogiczny
- mgr Sylwia Klejnglas-Tusznio – pedagog, terapeuta pedagogiczny, doradca zawodowy
- mgr Magdalena Sikiewicz-Witczak – pedagog, logopeda, terapeuta pedagogiczny, polonista
- mgr Joanna Gierczyńska – oligofrenopedagog, pedagog, terapeuta pedagogiczny
- mgr Żanetta Świtalska – logopeda z terapią pedagogiczną, polonista
- mgr Izabela Ziętka – oligofrenopedagog, neurologopeda kliniczny, logopeda wczesnej interwencji, terapeuta pedagogiczny, polonista
- mgr Katarzyna Kalinowska – logopeda z terapią pedagogiczną, polonista
Administracja:
- Kazimiera Słoniowska -referent
- Celina Gralak – sprzątaczka
Inspektor RODO:
- Łukasz Ziemba