O nas

Co i jak w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Gubinie

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Gubinie jest publiczną placówką oświatową. Pracownicy Poradni udzielają specjalistycznej pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom i młodzieży zamieszkującym lub uczącym się w mieście i gminie Gubin oraz ich rodzicom i nauczycielom.

Główne kierunki rozwoju poradni:

Wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży.
Doskonalenie umiejętności zawodowych pracowników merytorycznych poradni.
Rozwijanie form wspierania nauczycieli szkół i przedszkoli w kształtowaniu ich kompetencji dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców.
Rozwój bazy poradni, wyposażenie poradni w nowe środki dydaktyczne.
Rozwijanie współpracy ze środowiskiem lokalnym.

 

Jesteśmy Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną, udzielającą pomocy psychologiczno – pedagogicznej mieszkańcom miasta i gminy Gubin. Zatrudniamy kompetentnych psychologów, pedagogów, logopedów,  wszechstronnie przygotowanych, posiadających wysokie kwalifikacje i umiejętności zawodowe. Udzielamy pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom i młodzieży. Wspieramy rodziców, nauczycieli, pedagogów i wychowawców w tworzeniu optymalnych warunków zapewniających wszechstronny rozwój dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym, w kreowaniu środowiska wychowawczego i pokonywaniu barier w trudnej sztuce wychowania. Wspomagamy przedszkola i szkoły w świadczeniu pomocy dzieciom i młodzieży. Stale podnosimy kwalifikacje tworząc warunki sprzyjające podnoszeniu jakości pracy poradni.

Misja i Wizja Poradni
Misja

Misja poradni będzie realizowana poprzez:

  1. Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży.
  • rzetelna diagnoza zgłaszanych problemów przez psychologów, pedagogów, logopedów w celu określenia potencjalnych możliwości dziecka, jego ograniczeń i indywidualnych potrzeb psychofizycznych,
  • diagnozowanie rozwoju dzieci sześcioletnich do określenia gotowości szkolnej i szans edukacyjnych,
  • zapobieganie niepowodzeniom szkolnym,
  • praca z dziećmi z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami zachowania,
  • wspieranie uczniów wybitnie uzdolnionych,
  • doskonalenie umiejętności poznania siebie, własnych możliwości, podejmowania właściwych decyzji zawodowych,
  • przeciwdziałanie uzależnieniom i innym formom niedostosowania społecznego.
  1. Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny:
  • wspieranie rodziny w tworzeniu optymalnych warunków zapewniających wszechstronny rozwój małych dzieci,
  • pomoc rodzicom dzieci mających problemy w nauce,
  • pomoc rodzinie mającej problemy wychowawcze ze swoimi dziećmi,
  • wspieranie rodziców w edukacji i wychowaniu dzieci niepełnosprawnych,
  • wspieranie dzieci, młodzieży i ich rodzin w sytuacjach kryzysowych,
  • rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców.
  1. Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły:
  • kwalifikowanie uczniów do różnych form pomocy,
  • wspieranie nauczycieli w procesie wychowawczym i dydaktycznym, wspomaganie nauczycieli i pedagogów szkolnych w organizowaniu pomocy psychologiczno- pedagogicznej na terenie szkoły
  1. Umocnienie pozycji poradni na rynku usług oświatowych poprzez:
  • kreowanie pozytywnego wizerunku poradni w środowisku,
  • systematyczne rozpoznawanie potrzeb środowiska naszego miasta w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej,
  • zapewnienie wysokiej jakości usług, skuteczności działań, dostępności,
  • otwartość na potrzeby środowiska, wprowadzenie zmian celem dostosowania programów działania do zmieniających się potrzeb społecznych,
  • stałe podnoszenie kompetencji zawodowych pracowników.
  1. Wzbogacanie bazy poradni, rozszerzanie zakresów jej działania.
  2. Utrzymanie wysokiego poziomu kultury placówki.
Misja i Wizja Poradni
Wizja

Poradnia jest placówką udzielającą wysokiej jakości pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom i młodzieży. Zatrudnieni w poradni specjaliści udzielają rodzicom i nauczycielom pomocy związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży wspomagając ich rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny. Pomagają pokonywać ograniczenia i bariery wewnętrzne, które utrudniają im harmonijny rozwój osobowości
i funkcjonowanie w świecie. Wspierają rodziców i nauczycieli w tworzeniu optymalnych warunków zapewniających wszechstronny rozwój dziecka w środowisku rodzinnym, oraz w szerszym środowisku społecznym, a także kreowaniu środowiska wychowawczego i pokonywaniu barier w trudnej sztuce jaką jest wychowanie.

Poradnia jest głównym partnerem szkół i przedszkoli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Grono pedagogiczne tworzy kreatywna i wszechstronnie wykształcona kadra. Pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym.

Rozwój zawodowy kadry jest związany z planami rozwoju placówki, potrzebami wynikającymi z oczekiwań jej klientów, ale także z indywidualnymi potrzebami pracowników.

Nasza kadra

Dyrektor
mgr Katarzyna Zienkiewicz

  • kierowanie instytucją oświatową,
  • rola prowadzącego nadzór pracowników pedagogicznych,
  • rola pracodawcy,
  • rola organu administracji oświatowej,
  • opieka merytoryczna i nadzór pedagogiczny nad pracą pracowników pedagogicznych PP-P
  • przyjmowanie i przydzielanie pracownikom PP-P napływających zgłoszeń oraz sprawdzanie realizacji tych zadań,
  • prowadzenie posiedzeń zespołów orzekających w Poradni,
  • analiza dokumentacji pracy pracowników i nadzór nad prawidłowością jej prowadzeni
  • pedagog

 

  1. mgr Danuta Naglik – psycholog
  2. mgr Teresa Szołoch-Lipka – psycholog
  3. mgr Katarzyna Rozmysłowska – psycholog
  4. mgr Ewa Maciejewska – pedagog, terapeuta pedagogiczny
  5. mgr Sylwia Klejnglas-Tusznio – pedagog, terapeuta pedagogiczny, doradca zawodowy
  6. mgr Magdalena Sikiewicz-Witczak – pedagog, logopeda, terapeuta pedagogiczny, polonista
  7. mgr Joanna Gierczyńska – oligofrenopedagog, pedagog, terapeuta pedagogiczny
  8. mgr Żanetta Świtalska – logopeda z terapią pedagogiczną, polonista
  9. mgr Izabela Ziętka – oligofrenopedagog, neurologopeda kliniczny, logopeda wczesnej interwencji, terapeuta pedagogiczny, polonista
  10. mgr Katarzyna Kalinowska – logopeda z terapią pedagogiczną, polonista

Administracja:

  1. Kazimiera Słoniowska -referent
  2. Celina Gralak – sprzątaczka

Inspektor RODO:

  1. Łukasz Ziemba
Skip to content